torsdag, februari 21, 2008

Torsdagmorgon

Sitter här med en kopp kaffe, nyss uppstigen ur sängen (från de döda) *tss* blir nog inte levande igen än på en stund, måste få i mig mera kaffe först!
Stickade klart storsjalen i Vivaldi mohair igår, har faktiskt ångrat mig när det gäller färg...den ljusbruna nyansen var jättefin i nystanet men ser mest dassig och tråkig ut nu när det är uppstickat....:( men mysig och skön blev den ändå, satt och mös i den hela kvällen igår och kollade på tv med sambon.
Ja, han är ju lite rolig han också, ligger i soffan igår och tittar på tv och så tar han upp en av mina jumperstickor och börjar vifta som tusan med... jag tittade på honom och frågade vad fasiken han höll på med, det enkla svaret med ett stort flin blev: "Jag stickar ser du väl" :)

Ska skjutsa svärmor till fotvården idag, undra om det kanske "råkar" bli en tur till lokala garnaffären medans jag väntar på svärmor *flina*

Jag o sambon P for iväg och grillade korv igår vid vårt torp, jäklar vad fint det är där, kanske jag lät lite skrytig nu, men det ÄR fint :) ok, huset är ganska gammalt men klart beboeligt, gården behövs röjas upp, ska bli ett sant nöje att gå loss med röjsågen där till våren, men klart bäst är läget. det ligger vid en liten, liten sjö, med en urmysig badplats som närmsta granne, och vi har en stor altan ut mot sjön. Ni kan tro att jag längtar som tusan att sommarn ska komma så vi kan börja bo där :) blir lite primitivt iofs, inget varmvatten finns det där, så det får man värma på spisen, men det har ju sin charm det med! ...och det är ju ingen match med tanke på att vårt "åretrunt-hus" bara ligger ett par kilometer bort :) så vi kan ju fara hem och tvätta/duscha mm!
Sommarens planer består väl i röjning och brygg-bygge, men ärligt så går vi och hoppas vi ska vinna massa pengar på lotto nån helg så vi kan riva huset som står där, fixa varmvatten mm, fixa en riktig väg dit och bo därute året runt :) ....jaja fantisera kan man ju alltid få :P vi har det så bra där vi bor nu oxå :)

Inga kommentarer: