måndag, mars 29, 2010

Damson, loppisfynd och nya ideér



Mönster: Damson från WLK2
Stickor: 4 mm
Garn: Regia Silk, 2 nystan och lite rester av Baby-ull för att få det att räcka till avmaskningskanten.
Kanonbra mönster, snabbstickat, och Regia Silk är ju fantastiskt till sjalar, så mjukt!
Var in på Röda Korset en snabbsväng idag när vi for till stan. Fyndade tre fina påskdukar och tre böcker om vävning (två från 1939 och en från 1959!). Eftersom jag ska lära mig väva, nångång i livet! 
Satte upp vårgardinerna igår och upptäckte att fönsterlampskärmarna börjar se lite trista ut, så det hade jag tänkt att ett gammalt fint lakan och lite broderier skulle råda bot på. Säger inte mer nu, ni får se när det är färdigt istället!! Även ideér till en ny paradhandduk rullar runt i mitt huvud!
Till sist ville jag bara visa en av mina fina blommor, för att fira att det här är inlägg nr 500, och tacka er alla som tar av er dyrbara tid att läsa min blogg. 

3 kommentarer:

~●Helena Pettersson●~ sa...

Jättefin sjal! :)
Påsken har redan flyttat in hos Lillan ser jag. :)

Emmas dagar sa...

FinFin Damson. Jag måste sticka den igen. Med tillräckligt garn.

Eva sa...

Ett tag sen jag var inom !
en massa fina saker du stickat...
Önskar dej en god fortsättning på Påsken !