måndag, mars 15, 2010

FO'n 2 x sjal och ugglevantar

Garn: M&K Eco Bomull, ca 8 nystan (hade nog räckt med 6 n om den varit enfärgad)
Stickor: 4,5 mm
Mönster: Haruni
Stickor: 4 mm
Garn: Chili Gredelin Titania
Såå mjukt och så fint garn!!
Mönster: Give a hoot
Stickor: 4 mm och 5 mm
Garn: Rester av Heavens Hand

Sticklusten har inte riktigt infunnit sig även fast jag är hemma på dagarna nu, men tror att det lossnar snart ju närmre våren kommer! Vi har fortfarande inget vatten, och det är är en riktig glädjedödare..

4 kommentarer:

Sommarfröken sa...

Stackare! Inget vatten på så länge... Men å andra sidan ser jag att det är grönt vid stugknuten! Våren är på väg!! (Vi har alldeles för mycket snö för att det ens ska kunna skymta från lite grönt... Men snart så!)
Finfina sjalar! Jag gillar den blå helskarpt!
Kram från Sommarfröken

~●Helena Pettersson●~ sa...

Jättefina stickprojekt. :)
Men fortfarande inget vatten?! Oj då..
Kram

Torunn Skjærstad Moen sa...

Finfina sjaler. Alldeles perfekt! Med hilsen fra Asterix.

Birgitta Höglund's Mat sa...

Åh, den som ändå kunde sticka.. Har aldrig lyckats lära mig att hålla ordning på de där smala pinnarna.
Tur att du delar med dig av allt det vackra att titta på.
Kanske jag kan lära mig när jag blir riktigt gammal??