onsdag, januari 13, 2010

Nu jäklar ska jag spinna!

Skaffade ju ull, slända och sedermera spinnrock i våras och provade lite, men sen kom sommaren med sin värme och trädgården lockade mer än nånsin. Därav blev det inte mycket spunnet eller stickat heller för den delen. Men nu när det är vinter, julen är över och julgranen har åkt ut så ska spinnrocken fram och få ta plats och jag ska fortsätta lära mig spinna!

För att ge mig själv en push i rätt riktning så klickade jag hem ett medlemsskap i Fiberklubben på Spinspiration!

På mina stickor just nu finns en vit kofta med ok (min första med ok!) i Sandnes Duett, och en Haruni-sjal i ett garn som heter Titania från Chili Gredelin. Återkommer med bilder när jag fått en chans att fota i dagsljus.

Just nu i skrivande stund håller mina första nålbundna vantar på att tovas i tvättmaskinen. Håller tummarna stenhårt att dom blir bra.

Åter till fåtöljen och stickningen! Ha det fint allihopa!

1 kommentar:

catharina sa...

Nyfiken på de nålbundna vantarna och vad kul med "spinningen"!!
Syns imorron
Krm