söndag, februari 28, 2010

Vatten vatten bara vanligt vatten

Vad bekväm man blir när man är van att bara vrida på kranen och det kommer vatten. Igår vid 5 tiden frös vattnet, är borta fortfarande. Hämtade dricksvatten hos svärmor igår, men jag får nog ta in och smälta snö så jag kan spola toan. Tur att det är gott om snö, haha.

Hade tänkt tvätta idag, och städa, och diska.

Å andra sidan så får jag se det från den positiva sidan, jag slipper ju göra något av det då jag av naturliga skäl inte kan. Alltså behöver jag INTE få dåligt samvete över att jag sitter och stickar hela dan!

Det kom ganska bra med snö igår också, 2 dm ungefär. P hann dra två drag med traktorn, sen sa det pang så att det hördes ända in i huset. Punktering på ett hjul. Då kunde vi hålla oss för skratt...
Lär ju få min dagliga dos av motion idag iallafall, av blötsnö-skottning för hand..

Inga kommentarer: