fredag, augusti 22, 2008

Tack alla snälla :)

Vilken positiv feedback jag fick på förra inlägget! Tack alla supersnälla människor, nu känner jag mig än mer peppad att söka jobb :)
Belönade mig själv igår genom att beställa stickböcker från AdLibris, bla Knitters Almanac av Elisabeth Zimmerman, och Handknit holidays!
...och det bästa hittills idag var att jag läste att Absolutgarn tänkte belöna mig med en grymt fin väska som jag blev kär i vid första ögonkastet (den är skönt grön!). Jag blir så glad av alla er mina bloggvänner!!

Idag ska jag på min "porrbutik" ..ja IKEA alltså! ...jag har drömt sen igår och är som ett litet barn när jag ska dit, I LOVE IKEA :) nästan lika roligt som att gå på garnbutik! Få gå runt och klappa alla fina möbler, garva åt de skumma mysko möblerna :)

Det som ska kollas på och ev införskaffas därifrån är:
  • Nytt dubbelsängstäcke (blev allergisk mot det förra som var i dun)
  • Ev ny praktiskt tvättkorg
  • Titta på sängen som vi vill köpa (för tillfället har vi min far och mors över 20 år gamla sängstomme, och ja, den är inte tystlåten må jag säga....det räcker med att vända sig i sängen för att det ska låta som att man har vilda aktiviteter för sig...ibland vaknar jag av att jag vänt mig i sängen så den gnisslar)
  • Nytt köksbord
  • ....också ska jag mysa runt på barnavdelningen och titta på spjälsängar, skötbord, bebisgrejer mm.... vi jobbar ju på att skaffa barn, men har inte haft nån lycka hittills (..kanske har nåt att göra med den uschliga sängen några rader upp? )
..sen måste jag nog in på "porrbutik nr 2" ..panduro alltså :) mera pyssel får nog följa med hem!
Sambon undrade igår varför jag läste till maskinförare, när jag helt uppenbart borde jobba med nåt kreativt istället :) ....och det vore ju drömmen för mig, men truckförare ger mycket klirr i kassan, vilket inte pysslande gör...och förutsättningen för att kunna pyssla o sticka o missbruka garn är ju att det finns klirr i kassan :)

Kram på er allihopa!!! Tack för att ni finns!!

1 kommentar:

Anonym sa...

IKEA är den perfekta religionen. Ingvar Kamprad är hård men rättvis, IKEAs varuhus är stor som en kyrka, och IKEAs katalog (den nya har börjat komma ut förresten) trycks i fler ex än bibeln! Hemma hos oss tillbes IKEA varje gång någon besöker brusefåtöljen, eftersom katalogen ligger inne på badrummet :)