lördag, april 25, 2009

Massor att göra/det mesta klart

Har egentligen inte tid att sitta här, men vadfasen. Sen ska jag baka bullar, sticka klart mina fjällsockar, tvätta dom och mannens fjällsockar och massa annat. Plocka fram kött och tina. Sen ska jag ta det lugnt, kanske fika lite om det behagar att dyka upp nåt besök av syster med familj idag. Sen ska jag slappa, om det blir nån tid över.

Imorgon sammalika, fast då fyller jag år också. Plus att jag ska göra en tjälknöl och en köttgryta som ska med till veckan.

Måndag då far vi! Sen blir det en hel vecka utan massa måsten. Gud så skönt :)'

..inget Hemlis-paket har dykt upp heller.. inget alls alltså... nu är det snart maj och sista månaden, har inte slutat hoppas än, men jag antar att har jag inte fått nåt än så får jag nog inget heller.. Jag är uppriktigt sagt både ledsen och besviken, tror nog att det här var det sista Hemlisbytet jag var med i...

Är klar med det mesta som jag skulle göra, har tillochmed tagit en tur med snabeldraken, och nu ska jag moppa, sen ska disken tas omhand och sen är jag FÄRDIG (städa är inte det bästa jag vet). Packat har jag gjort också. Jag har snart gjort bort allt som jag skulle göra imorgon också, så då kan jag bara slappa, laga mat, sticka och födelsedagsfika med nära och kära!

4 kommentarer:

Mikaela sa...

Har du kollat med Ulrica på stickamera?? Hon kan säkert kontakta din hemlisvän för att se vad som har hänt... Men tråkigt är det ju nog då man inte får några paket, det är ju det som är hela pointen med ett hemlis-byte?!! Ha en skön lördag :)

Sommarfröken sa...

Hej vännen! Hoppas att du får en skön dag, trots mycket att göra. Men kära besvär kan bli till nöjen!
Hoppas att det löser sig med paketet...
Kramkram från Sommarfröken

Emmas dagar sa...

Fy vad tråkigt med Hemlisvännen!
Hoppas det bara är en tråkig miss och att det löser sig med paket för dig.

Vi har införskaffat en bok av Dr Dahlqvist idag. Ska prova på den typen av mat, det verkar inte dumt alls. Jag tar gärna emot tips från dig som är lite erfaren, om du har några till ett par nybörjare:-)

~●Helena Pettersson●~ sa...

Grattis!! Ja det var väl imorgon men jag säger grattis redan nu. :)