måndag, april 06, 2009

Stickar vidare

Swallowtailsjalen har blivit upplockad ur korgen och nu stickar jag vidare på den. Roligt och enkelt mönster, men inget som riktigt sätter fart på stick-entusiasmen. Men fin kommer den nog bli :)

Just nu väntar jag på att slambilen ska komma och tömma vår avloppsbrunn. Det är proppfullt av bajs och allehanda uschigt och vi ringde efter dom och sa att det var bråttom redan i torsdags. Så det är inte mindre bråttom nu om vi säger så. Det vore roligt att kunna få tvätta bort tvättberget i badrummet liksom. Och slippa att vattnet inte vill rinna undan i diskhon. Kanske ta en lång dusch. Sånt som man tar för givet att man kan göra lite hur som helst i vanliga fall.

Oj. Skulle ju inte klaga hade jag ju tänkt. Fast efter en hel helg med full brunn, då får man kanske klaga liite iallafall :P

Kommer inte slambilen idag då ska jag åka till söta svärmor och tvätta/fika :)

Just ja! Sluta-röka-koftan som blev färdig i vintras har jag kommit mig för att fota riktigt, men den får ni se en annan gång :)

Inga kommentarer: