onsdag, maj 20, 2009

Elak, men ganska glad ändå

Lustigt att man kan vara på två helt olika humör samtidigt.

Jobbmässigt är jag skitförbannad, det visade sig vara som jag trott. Om jag hade varit mer impulsiv hade jag nog slagit sönder saker. Alltså, jag är medveten om att jag inte är den enda som blivit utan jobb denna sommar, men det känns jävligt ändå!

Personligt så är jag skitglad, jag kröp in i ett par jeans igår som jag inte kunnat haft sen jul 2007! LCHF och hårt trädgårdsarbete börjar ge resultat!

Muntrar upp mig med mer trädgårdsbilder.

Här ska luktärterna få klättra och må gott i sommar.
Trångt i växthuset. Detta är bara ena sidan! Till höger är det lika fullt...
Planteringsbord, 399 kr Claes Ohlssons. Bästa köpet ever! Inget mer stå på knä på backen som en ostkrok när jag planterar om. Rygg-räddare!
Vårkrage, fänrikshjärta och pärlhyacinter.
Lykta i syrenen, kommer bli vackert när syrenen blommar i samma lilafärg som glaset.
Nu ska jag ta kaffekoppen (med grädde i såklart) och gå ut i solen och dricka kaffe! Glömma allt som heter dumma fd chefer som avskyr kvinnor som är duktiga på sitt jobb.
Tänker njuta av livet i min trädgård, lyssna på fåglarna och njuta av stillheten en stund.

...sen är det bara ta nya tag och söka massa andra jobb.

3 kommentarer:

~●Helena Pettersson●~ sa...

Ja man får fokusera på det som är bra.
Vad är det för en liten söt stuga? Är det på erat hus eller något litet hus bredvid?

Emmas dagar sa...

Trist med jobbet!
Grattis till att jeansen passar :-)

Sommarfröken sa...

Tackar tackar för grattishälsningen! Ett år äldre men jag rör mig fortfarande mellan 16 och 22 år!!
Du, vad trist med jobbet. Men ge inte upp!
Vi stack upp till Paradiset idag för lite vårbruk bland buskar, frön och lökar. Far nog till stan någon dag, måste kolla om Väv & Inplock har några trevliga
nyheter!
Kramkram från Sommarfröken
P.s Tittade just ut och igen får jag en hisnande känsla av hur sagolikt vackert ni/vi har det!