lördag, augusti 29, 2009

FO Cairn & Trilobite

Inte FO än, men mer än halvvägs iallafall, Glitten (Ravelrylänk) heter mönstret och garnet är Drops Merino Extrafine. Jätteroligt mönster och garnet blir så snyggt i flätorna! Ska bli en present till sambodotterns 18-årsdag som närmar sig med stormsteg.
Trilobite från nyaste Knitty, garnet är Malabrigo Worsted, färg Sapphire green. Rolig och snabbstickad, lite liten i storleken tycker jag bara.
Bästa mössan ever! Cairn ur Ysolda Teagues' Whimsical little knits. Garnet är Drops Karisma. Fick använda upp lite gamla garnrester. Enkelt, snabbstickat och passar perfekt. Kan nog tänka mig att göra fler och ge bort i julklapp.

..sen har jag gjort en Ishbel, också ur Whimsical little knits, i Färgkrafts mullbärssilke. Har inte blockat den än, men ska göra snarast. Den blir nog inte så stor, men lagom att slänga kring halsen i höst! Är sugen att börja på en ny Ishbel direkt, fast en större variant i annat garn, men jag ska hejda mig lite och göra klart lite annat först.
Ska sticka klart bakstycket och ärmarna till min gröna bomullskofta ur Drops, och på måndag ska jag beställa svart Kauni-garn till ärmarna på min Kauni-striped-FLS och sticka klart den.

Funderar på att gå med i Spinspirations månadsklubb, men jag får sen hur det blir med den saken. Har ju anmält mig till en kurs i höst också, nålbindning. Det längtar jag efter så det värker!!

Dessutom har jag blivit med sy-rum! Eftersom sambodottern så sällan är här nu, så gjorde vi om hennes rum till mitt sy-rum. Så nu bor alla mina garner, stickor, tyger, symaskinen, mönster osv där.. ..och det är så fint och mysigt att jag gärna skulle tillbringa 24 h om dygnet därinne.
....och ni ska bara veta hur stort vardagsrummet blev när alla mina hobbyprylar fick flytta en trappa upp!

1 kommentar:

~●Helena Pettersson●~ sa...

Vad fina saker du gjort! Gillade nog mössan på bilden längst ner, lite extra! Surfade runt på ravelry igår faktiskt och var sååååå nära att börja sticka en disktrasa med liknande struktur som i den mössan! :D Men jag hejdade mig för klockan var lite för mycket.. :)