måndag, maj 17, 2010

Vattnets återkomst

Äntligen har vi vatten igen. Vardagslys har fått en helt ny innebörd för mig. Bara såna enkla saker som att kunna tvätta igen och känna hela huset fyllas med lukten av fräsch tvätt, ta långa varma duschar i sin egen dusch, att det kan göra en människa så lycklig!

Vad gör det, att tvättberget är rena Mount Everest? Jag har ju all tid i världen att tvätta!

Jag stickar vidare på tröjan i Cotton Linen Stripes, är snart uppe vid ärmhålen. Pomatomus-sockarna har jag tagit upp igen efter att de legat och vilat några veckor. En Citron i mjukaste mjuka Malabrigo Lace började jag på häromkvällen. Ericas balsjal är avmaskad och ska blockas nu vilken dag som helst. Ett par bäddtofflor till farmor stickar jag också i ett tjockt gammalt ullgarn hon fyndat på loppis. Bara njutbara stickningar!

Längtar efter att börja jobba igen! Lukta på garn, klappa garn, sortera garn, fylla på garn, och självklart massa andra saker också.

Jag är glad och lycklig och hoppas det kan smitta av sig på er också!!

2 kommentarer:

~●Helena Pettersson●~ sa...

Skönt att höra att vattnet är tillbaka!

Mikaela sa...

Äntligen!! Det var minnsann inte en dag för tidigt!! Hur tycker du annars Malabrigo Lace funkar att sticka?? Jag har nyss stickat en sjal i det garnet och det tovade sig efter att jag fått riva upp några gånger?? Tänkte bara om jag fått sämre kvalité på mitt garn, eller om det faktiskt är så här... Bra att veta innan jag tar, om jag tar, in garnet till garnstugan.fi...