fredag, november 14, 2008

Vinter! ..och Laminaria

Nu har jag varit på EKG och det såg bra ut, och imorgon skulle apoteket få hem min medicin. Det känns så bra! Jag har sovit så gott inatt och var så glad imorse när jag vaknade, att jag äntligen vet vad det är. Nu kanske jag kan komma upp ur vakuumet jag levt i de sista veckorna och faktiskt komma ut och börja göra nåt. Jobb är väl att glömma, det är stendött med sånt häromkring just nu...är väl så på de flesta ställen skulle jag kunna tro. Men komma ut på en praktikplats skulle inte vara dumt, jag har ju ett ställe som jag kan få vara på eventuellt :)

I eftermiddag kommer sambons dotter, vi ska sticka Lovikkavantar tillsammans. och sen blir det hämtpizza och fredagsmys!

Beställnings-sockarna är helt färdiga nu också, så i helgen eller på måndag ska de postas!




Min fina blomma, som jag aldrig lyckas komma ihåg namnet på. Skit samma, jag ska ju ändå inte prata med den.. ...eller just ja, blommor skulle man prata med va? Hm, får nog kolla upp namnet ändå då, så den inte blir sur o grinig...:P



Ja, jag har börjat julpynta redan. Julgardinerna är ju så fina och mysiga att jag vill använda dom mer än bara just över jul! Titta ut genom fönstret så ser ni hur vackert det är ute här hos oss!
..glöggen har vi börjat med också!


Lite vitt och vackert som passar nu i början av vintern. Älskar mina vita glaslampor, skitbilliga på IKEA och blir jättefint ljus av dem på kvällarna! Glasflaskorna är också ett gammalt IKEA-fynd :)




Dammen är vit och vacker nu också, sambon var ute och gick på isen imorse. Han får skylla sig själv om isen går sönder och han plurrar!



Lovikkagarn och julmust, det är vintermys!


Sist men inte minst, Laminaria. Har precis börjat på näst sista delen nu! Den ser mest knölig ut just nu, men jag är övertygad om att den kommer se fantastisk ut efter blockning!

5 kommentarer:

~●Helena Pettersson●~ sa...

Mysigt! :)

Hemskast sa...

Hmm... det blir nog att repa upp iallafall... den är ju f*n fantastisk!
Och vad orättvist med snö! Jag vill inget hellre än att ha snö nu! Vi har ösregn och ösregn och lite mera regn...

Tina sa...

Mysigt med julförberedelser.. ska väl börja lite smått i helgen också.,..drack julglögg i tisdags..så gott så :-D

Anonym sa...

Herregösses det är ju snart jul. Har förträngt det på något sätt. Men det ser himla mysigt ut.

Vad skönt att du äntligen fått veta vad yrseln beror på. Och att det går att medicinera. God Jul.. eller är det förtidigit? Trevlig helg önskar jag istället.

Anonym sa...

hahah minns du när jonas öppnade en sån där must hos dig *S*....ses i morrn hos sys.........kram