tisdag, november 04, 2008

Uppe med tuppen

..eller ja, med sambon iallafall. Han svär som en borstbindare när han är tvungen att stiga upp tidigt. Jag myser, morgonen är bästa tiden på dagen för mig.

Ska iväg på kursen på AF idag, fast jag vill inte, det är så meningslöst att sitta där och göra ingenting, jag som har massa annat att göra hemma idag!

Jag storstädade hela huset igår, fullgjorde min kvinnliga plikt *skratt*
...nu tycker jag att jag har en orsak att inte behöva göra det förrän till påsk igen!

Funderar på att börja på en ny sjal, Laminaria, återigen i favoritgarnet från Färgkraft, fast en annan färg.
Blev less på Pi-sjalen igår, bestämde mig att försöka göra klart den, men så gick kabeln till rundstickan sönder *morr* det blev superlim och så får den sjalen vila ett tag till.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Å jösses kan du inte komma hit och städa också. Jag brukar tänka på dig och inlägget om städning/ din syster när jag ser damråttorna ligga och fräsa i hörnen. Det är inte hela världen om det är lite smutsigt. Såg hastigt någon rubrik om att kvinnor mår sämre än män just pga. hushållsarbete och städning. Så här får det allt gå en vecka till innan damsugar´n kommer fram.
Må så gott.

~●Helena Pettersson●~ sa...

Jag läste om det där, kvinnor fick städa mer än männen, särskillt om båda hade heltidsjobb. Och städningen gjorde så folk mådde sämre psykiskt...