torsdag, december 04, 2008

The beginning of a lovestory


Igår när jag kom hem från stickcafét så hittade jag ett paket i brevlådan från Spinspiration, det var min slända och lite ospunnen ull. Tänkte att jag skulle börja lära mig spinna.
Satte igång så fort jag kommit in och satt mig i soffan, jäklar så roligt. Jag fastnade direkt! ..är trött idag för jag höll på alldeles för sent inatt.





Ärligt så trodde jag det skulle vara mycket svårare. Det blir ju garn iallafall!! Har till och med hunnit med att göra ett tvåtrådigt litet nystan sen igår.
By the way kan jag meddela att spinning ger träningsvärk. Hm, det kan tolkas på två sätt... Fortsätter jag spinna såhär så lär jag få en sweet överkropp så småningom, haha.



Mitt dilemma är: Hur ska jag hinna sticka nu? *skrattar*

Stickcafé't var jättetrevligt igår förresten :)

1 kommentar:

Annika sa...

Va kul det verkar!! Jag har oxå många ggr funderat på det där med att spinna eget garn och har i ett svagt ögonblick NÄSTAN köpt en gammal spinnrock, fullt komplett MEN jag bestämde mig för att forska lite först innan jag ställer in en "ny möbel"....=)) Men en gång så blir det av....

Ha de gott i vintern!
Kramis Annika