torsdag, september 10, 2009

Äppelpäppel

Äpplen från sambons fasters fina äppelträd, gjorde en god äppelkaka på några av dom igår. Dom gör sig fint bara som prydnad också i det fina gamla emaljerade tvättfatet som annars brukar tjänstgöra som bakbunke.

Jag gillar gamla saker, och tycker ofta att moderna saker är ett störande moment i mitt hem. Därför adopterade jag detta fina skåp av min faster och farbror som tänkte slänga(!) det. Hallåå...det är ju jättefint, det kan man ju inte slänga!! Dessutom är det riktigt gammalt, det hade gått i farbrorns släkt jättelänge och han hade fått berättat för sig att det var tillverkat kring 1900! Såhär rejäla saker görs inte längre.
Vilken Jysk/IKEA-möbel kommer hålla i 110 år och överleva flera generationer??
Jättepraktiskt dessutom med ett stort skåp under och massa små lådor och hyllor för alla mina småprylar.
Bäst av allt är att jag kan klappa igen och låsa och gömma bort den fula datorn! ...nu ska jag bara hitta nåt lämpligt att gömma bort skrivarn i också.

1 kommentar:

Sommarfröken sa...

Hallå!
Ha en underbart härlig helg! Kram!/Sommarfröken