onsdag, september 09, 2009

Onsdag

Sambodotterns födelsedagspresent nummer två är klar och ska bara blockas.
Nu jäklar ska jag lyckas med flerfärgsstickning! The Inga Hat i M&K Eco babyull. Provar att väva in garnet varje maska, och det blir bra. Riktigt bra. Mycket lättare att få det jämnt!
Nålbindning close-up.
Början på mina första nålbundna vantar. Så roligt!
Och lite garn såklart! Enfärgat svart Kauni till ärmarna på min Kaunikofta, och turkost Kampes 3-trådiga ullgarn som ska bli ett par till nålbundna vantar hade jag tänkt!
Till sist måste jag bara rekommendera en helt underbart bra grej! Jag var till stan igår och fyllde på färgpatronen till skrivaren, det kostade en hundralapp. Mycket bättre och billigare än att köpa en ny för ca 400 kr.. McBläck heter företaget och dom jobbar med postorder också så man behöver inte bo här i närheten för att kunna göra det.

3 kommentarer:

Emmas dagar sa...

Oj, här händer det saker!
Fint!

Tack för grattiset!

TruckerElin sa...

Vad fina saker du gör! Din sambodotter har en snäll extramamma :)
Nålbindning tänkte jag prova med men hade inte råd att köpa nålen då. Hmm..

Om det skulle bli nån lite skvätt kvar av det svarta kaunit när du är färdig och som du inte kommer göra av med själv så kan du höra av dig.. Fattas lite till en sjal som ligger.

~●Helena Pettersson●~ sa...

Det verkar som sambodottern får en fin sjal! :)
Jag har inte förstått riktigt vad nålbindning är..(?)
Apropå ditt förra inlägg så vill jag bara säga; En väldigt söt husmoder i mormors förkläde! :D