söndag, maj 11, 2008

Helgens bestyr

I fredags var jag o karln och hämtade trädgårdsmöblerna hos pappa, for och shoppade lite saker, sen for vi hem och grillade och myste.
Igår blev det en arbetsdag här på gården, rensade ogräs, en tripp till Granngården i Sollefteå, sen hem och fixa trädgårdslandet. Planterade morötter, rädisor, sockerärt, gräslök mm. Vi anlade en ny rabatt också i ett stenparti som ändå är svårt att klippa med åkklipparn! Det blev så fint så fint :) kommer väl bilder nån gång framöver..
På kvällen skjutsade vi karlns dotter och hennes kompis till en konsert de hade med sin klass, medans de var där så passade vi på att hälsa på hans faster och drack kaffe och surrade massa.
Sömn inatt har det varit dåligt med...drack kaffe alldeles för sent igår och kunde knappt somna, och när jag väl somnat så började mannen gnissla tänder som en hel stenkross.. jag var så förbannat less tillslut så jag funderade allvarligt på om jag skulle kväva honom med kudden eller om jag skulle sova på soffan. Inget av det blev det, han slutade efter nån timme och jag fick sova igen. Men är trött som fasen idag.....

Inga kommentarer: