måndag, maj 19, 2008

Music maestro!


..sitter och lyssnar på musik såhär på morgonkvisten, tänk vad mycket minnen vissa låtar kan väcka :) både bra och dåliga iochförsig, men ändå...

Iggy Pop - I am a passenger
Jag var 16, körde min epa, hade begagnad cdspelare som oftast bara en skiva fungerade i, och på den fanns denna låt. Många mil man skruttat fram i 30 km/h och lyssnat på Iggy



Scotty doesn't know - ur filmen Eurotrip, Hardrock Hallelujah - Lordi
Studieresan för ett år sen, Aitik i Gällivare, party i dagarna 3, Anläggningsmaskinutbildningen i Vännäs, ...minnesvärda minnesluckor *skrattar*

Get busy -Sean Paul, BB feat L.o - Balla da li, O-zone - Despre tine, Black jack - Inatt inatt,
Gymnasiefest, 40 personer på fest i en etta på 37 kvadrat....och en legendarisk midsommarfest, med badning i liten damm, ramla på elstängsel och bli jagad av kossa muu :)

Girls just wanna have fun
Min ringsignal hela förra sommaren, tro att gubbarna på jobbet började fundera när min handväska som hängde i fikarummet helt plötsligt började spela Girls just wanna have fun *garvar*

Björn Skifs - Med dig i mina armar
..kanske den vackraste låten som finns, mammas begravning... den passade så fint in på min pappa och mamma

Guns n roses - Don't cry
Hamnfesten i Övik förra sommaren, gud så kul vi hade :) fick en rocker med gudomlig sångröst att sjunga den här för mig, var till honom på efterfest och drack whisky och lyssnade på underbar musik till 6 på morgonen. Kom hem till min kompis ungefär när hennes karl åkte på jobbet, så vi möttes i hallen *skrattar*

Lili & Susie - Oh mama
Jag och scania-Lena, gymnasiet, förmodligen den mest spelade låten just då, våra grannar var duktigt less på den!

Lotta Engberg - Alla lyckliga stunder
Jag och karln på en av våra första dejter, vi åkte bil och lyssnade på Lotta, och blev överjävligt kära i varandra :)

Roxette - Must have been love
*fnissar lite* gud så många gånger man lyssnade på den här när man var mindre, och hade fått sitt hjärta krossat...storgrinade och sjöng med... tur man kan skratta åt det nuförtiden :)

Schnappi - Das kleine krokodil
...studenten.... vi skulle egentligen lyssna på en annan låt, men det var nån som snöade in på Schnappi och vägrade byta...så vi åkte in på traktorvagn, bland kanske 200 pers lr så....och spelade denna låt på högsta volym... =P









<---Jag på en av våra studentfester, ganska smal, ganska full, ganska naiv....men roligt hade vi :) ...på min favoritplats dessutom, är det konstigt att man har tinnitus??? =P





Jag skulle kunna göra den här listan oändligt lång, men jag vill ju inte skrämma bort de få läsare jag har *skrattar*

1 kommentar:

Anki sa...

Ja inte fanken skulle man kunna klara sig utan musik, aldrig i helsefyr...