måndag, maj 05, 2008

Hemlis4-frågorna





1. Vilken sorts garn tycker du mest om? (Ull, akryl, bomull osv.) Är det något material du absolut inte tycker om?
Ull är favoriten, alpaca är mysigt, bomull är helt ok men jag avskyr akryl och annat konstgjort material... enda undantaget är o sockgarn där lite tillsats är helt ok! För tillfället blir det mest sockgarn jag skaffar. (Jag är jättekär i Lornas Lace shepherd sock)


2. Vilka är dina favoritfärger?
De flesta färger gillar jag, och jag är ganska pigg på färgglada saker

3. Är det någon färg du absolut inte tycker om?
Japp, slipper jag orange så är jag superglad!


4. Vilken sorts stickor tycker du bäst om/använder du helst? (Trä, metall, plast? Rundstickor, raka, strumpstickor?)
Rundstickor och strumpstickor är favoriterna, använder nästan inte raka stickor längre! Vill skaffa strumpstickor i trä, det verkar vara underbart att sticka med! Knitpicks Harmony wood strumpstickor verkar underbara!


5. Hur länge har du stickat? Anser du dig vara nybörjare, avancerad eller mittemellan? Hmm, nåt mittemellan skulle jag nog säga, men är alltid ute efter nya utmaningar när det gäller stickning

6. Dricker du kaffe? Te?
Japp bägge delarna, men det blir mest kaffe.


7. Är du allergisk mot något?
Pälsdjur och falska människor som leker trevliga.


8. Vilken slags musik tycker du om?
Jag lyssnar på det mesta, är mkt förtjust i country och undviker helst hiphop och rap och liknande

9. Favoritgodis?
Jag är ingen riktig godismänniska, men en liten bit god choklad ibland är njutbart!


10. Håller du på med någon annan "skapande hobby", förutom stickning? (Spinna, scrapbooking, virkning osv.)
Jag virkar lite ibland, men har inte riktigt fått nån kläm på hur man gör. Tycker om att vara utomhus och göra fint hemma på gården med blommor och sånt.

11. Vad tycker du är roligast att sticka? Mössor? Sjalar? Tröjor? osv...
Sockor är det roligaste för tillfället, men sjalar är alltid kul fast jag har lite dåligt tålamod med dom när de börjar bli stora...

12. Prenumererar du på någon sticktidning?
Nix


13. Har du något drömprojekt på önskelistan?
Inte för tillfället, hittat många roliga mönster på nätet som jag vill sticka men jag får vänta tills jag införskaffat skrivare så jag kan skriva ut dom.


14. Använder du pulsvärmare/handledsvärmare? I så fall, vad är ditt handledsmått?
Jajjemän, omkrets vid handled 16 cm


15. Tycker du om att sticka pulsvärmare?
Ja det är roligt med små projekt som inte tar så lång tid!


16. Stickar du sockor?
Jajjemän!


17. Vad har du för fotstorlek? (T.ex. längd, omkrets på tjockaste stället.)
Ganska normal 37/38


18. När fyller du år?
26 april


19. Stickar du med pärlor?
Ja har testat litegrann och det var himla kul så det lär jag göra fler gånger!


20. Vilken slags böcker (ej stickning) läser du helst? (Deckare? Fakta? Romaner?)
Hinner inte läsa så mkt för tillfället men jag brukar tycka om det mesta i bokväg! Självbiografier är intressanta, gärna om starka kvinnor. Favoritförfattare har varit Marian Keyes, Tom Clancy, Patricia Cornwell och Dan Brown

Inga kommentarer: