lördag, februari 28, 2009

Armband och utmaning


Armband, mönster och beskrivning finns här.
Material: Stuvbitar från Multrå garn, påpressbart mellanlägg från Åhlens, spets från Panduro, knapp Panduro (en påse blandade knappar)

UTMANING - 10 FRÅGOR OM MIG! Jag har blivit utmanad av TruckerElin.


Regler: Bloggaren skriver ner SVAR på 10 frågor om det egna jaget, vem man är. De som blir utmanade skriver ett eget blogginlägg med sina 10 svar. I slutet av inlägget skriver du TRE personer som du utmanar, kom ihåg att länka - spread the love!!

1. Säg tre ställen på Internet du oftast besöker?
Stickbloggar, Platsbanken, Stickamera

2. Sjunger du hemma eller i duschen?
Nej, men i bilen! ..och ibland i köket, om jag är ensam hemma, och det är bra musik på radion.

3. Kan du spela något instrument, vad?
Tvärflöjt, keyboard och har kunnat lite gitarr men det har jag nog förträngt..

4. Hur mycket tid lägger du ned på bloggande per dag ungefär?
Beror lite på vilken dag det är, hur mycket annat jag ska göra, och hur tråkigt jag har :) Men kanske 15-30 min på mitt eget bloggande, sen kan jag sitta i timtal och stick-surfa och kolla andras bloggar.

5. Vilken "kändis" läser eller har du läst mest av som bloggar?
Läser ingen kändisblogg.

6. Någon känd person du anser vara sympatisk och trevlig, en favorit?
Rachel Ray.. god mat ser det ut som hon lagar iallafall, och så skrattar hon nästan hela tiden, så jag blir iallafall glad av att titta på hennes program!

7. Alla samlar på något, vad samlar du på?
Garn..garn..och mer garn.. och gamla saker, loppisfynd, glas-skålar.

8. Du måste välja - är du en mes eller en tuffing?
I'm a mes and I'm proud of it!
Jag hade nog ett ganska tjockt skyddande lager av tuffhet för några år sen, men när jag skrapade av det tjocka lagret smink, hängde undan tröjorna med tribals, tog bort piercingarna och kom fram till att vin bör njutas max ett glas eller två istället för två flaskor på förfesten.. då hittade jag en pysselsugen liten tant där inuti, som bara vill bo på landet och helst ha egna höns.
Så JA, I'm a mes, and I like it that way :) Jag tycker om mig själv som person nu, det gjorde jag inte på den tiden.

9. Humor är roligt (?), nämn någon du gärna ser eller lyssnar på, TV, film?
Robert Gustavsson är oslagbar. Johan Glans är underbar, särskilt som den självmordsbenägna killen i första säsongen av Hjälp! Kristoffer Appelqvist är en lite skönt udda typ med härlig humor, dock ser han ut som ett av mina ex. Minuspoäng där...

10. Nämn ett intresse du har som är lite annorlunda eller udda?
Jag har nyligen upptäckt att det är riktigt roligt och utmanade att laga mat utan E-nummer (konserveringsmedel o annat skit alltså). Men så udda är väl inte det kanske....
Köra traktor, både jordbrukstraktor och hjullastare är ju också roligt, men det är ju mer ett yrke än ett intresse...

Jag utmanar Tina!

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad lustigt, jag kan också spela tvärflöjt :)