söndag, februari 01, 2009

Hemlis5-frågor

1. Vilken sorts garn tycker du mest om? (Ull, akryl, bomull osv.) Är det något material du absolut inte tycker om?
Jag älskar ull, men strejkar när det gäller akryl. Fast i sockgarner kan jag stå ut med lite konstgjort material.

2. Vilka är dina favoritfärger?
Lime, grön, lila, blå, rosa, petrol, naturfärger

3. Är det någon färg du absolut inte tycker om?
Orange och gul

4. Vilken sorts stickor tycker du bäst om/använder du helst? (Trä, metall, plast? Rundstickor, raka, strumpstickor?)
Trästickor är stora favoriten, och jag stickar mest på rundstickor för att jag får ont i armbågarna av att sticka länge med raka stiFetckor.

5. Hur länge har du stickat? Anser du dig vara nybörjare, avancerad eller mittemellan?
Jag har stickat i cirka 1 år och 3 månader, men har haft mycket tid att sticka så jag får nog säga att jag är en mittemellan som gärna provar svårare saker!

6. Dricker du kaffe? Te?
Jag dricker båda och provar gärna nya smaker!

7. Är du allergisk mot något?
Inget av vikt

8. Vilken slags musik tycker du om?
Jag lyssnar på det mesta utom dansband.

9. Favoritgodis?
Choklad, fast inte mörk.

10. Håller du på med någon annan "skapande hobby", förutom stickning? (Spinna, scrapbooking, virkning osv.)
Jag försöker lära mig spinna men det har legat i dvala ett tag, virkar lite, och syr lite på symaskinen då och då.

11. Vad tycker du är roligast att sticka? Mössor? Sjalar? Tröjor? osv...
Nu i vinter har det blivit mycket mössor, vantar och sockar, men allra roligast är nog sjalar!

12. Prenumererar du på någon sticktidning?
Nej

13. Har du något drömprojekt på önskelistan?
Nej inte för tillfället

14. Använder du pulsvärmare/handledsvärmare? I så fall, vad är ditt handledsmått?
Ja det gör jag, 16 cm

15. Tycker du om att sticka pulsvärmare?
Ja det är roligt med lite små projekt som blir färdiga fort!

16. Stickar du sockor?
Ja, fast mest raggsockar.

17. Vad har du för fotstorlek? (T.ex. längd, omkrets på tjockaste stället.)
Jag har storlek 38

18. När fyller du år?
26 april

19. Stickar du med pärlor?
Ja, har testat lite och det var roligt

20. Vilken slags böcker (ej stickning) läser du helst? (Deckare? Fakta? Romaner?)
Jag gillar deckare och äventyr typ DaVincikoden

Inga kommentarer: