lördag, februari 21, 2009

Stickat och sytt

Jag har gjort lite färdigt sen nyår som jag inte hunnit/orkat visa än, och lite mer amtitiösa bilder kommer..
Här är två bylten i kökssoffan. Mina två första stickade koftor. Den grå är i Drops Alaska och den flerfärgade är i garnet Julia från Svarta fåret (har jag för mig...). De blir välanvända, de skönaste tröjor jag någonsin haft! ...ska nog börja på en till tröja så fort jag får lite pengar.. Det är beroendeframkallande! Ska fixa bättre kort, sambons dotter kommer hit till veckan så jag ska få henne att leka fotograf :)



En madicken-klänning har jag sytt efter ett mönster jag köpt på Svenska mönster. Tyget är överblivet tyg sen jag klädde om kökssoffan, plus en annan liten stuvbit till ärmar och bandkantning. Hur rolig som helst att sy, och det var en riktig utmaning för mig som inte är så himla van att sy!








Knitting needle knitting bag, mönstret är ett gratismönster från Knitting Daily, garnet är Sandnes fritidsgarn som jag fick i Hemlis4 bytet och jag har använt stickor 7mm. Jag har sytt ett foder av stuvbitar jag jag impulsköpt, och knappen är ur den blandade knapp-påsen från Panduro. Handtagen är virkade, och trästickorna är M&K Ekologiska stickor som är ditsatta istället för en avmaskningskant, och fastlimmade med superlim.

3 kommentarer:

~●Helena Pettersson●~ sa...

Fina saker! :) Kul detalj på väskan med stickor!
Nyfiken på hur tröjorna ser ut på dig eller utlagda.
Jättesöt klänning.
Började helt plötsligt sakna min gamla utslitna köksoffa som jag inte fått plats med här... ;/

TruckerElin sa...

vilken rolig väska den med stickorna! *rycker i sticknerven*
Jättefin klänning med, ska bli roligt att se byltena sen också :-)

Anonym sa...

Jag kom ihåg när min 20 åriga dotter var liten så hade hon Madickenklänning på sig och den lade jag hennes låda som jag gjort iordning när hon skulle fylla 18, men den brann upp med huset.

Du är duktig att sy med/Kram