lördag, februari 28, 2009

Man kan få en hel del gjort...

..en lördag hemma utan pengar!

Till exempel så har jag lagat två par byxor, ett par jeans som är mina som dragkedjan gått sönder i, och ett par av mannens arbetsbyxor. Nytta med nöje :) Nu när dom är hela igen så har ju högen i hörnet i vardagsrummet minskat lite iallafall, de hade ju bara legat där sen i september...tror jag. Det är min att-göra-sen hög. Lite böcker som jag inte vet vart jag ska stoppa, lite tyg som jag inte har nån annanstans att ha för tillfället... å lite annat smått o gott, som får ta sin tid när det passar.

Ett till armband sydde jag idag också, men det tänker jag inte visa, för det ska få flytta till en trevlig blogg-mamma, vars dotter snart fyller år. Så i samma paket som jag skickar till lilltjejen så får mamman sig en liten present också :) Jag har lite lite koll iallafall på en färg jag vet hon gillar, så det är i den färgen iallafall :)

Ett sy-förkläde knåpade jag ihop också... med fickor och plats för sax, nålar, måttband mm... Jättebra för mig, som sitter i köket och syr, och har strykbrädan i vardagsrummet. När jag sitter i köket och syr och behöver saxen så ligger den oftast på strykbrädan (använder den som klipp-bord också), och när jag behöver nåla det som ska sys så har jag aldrig nålarna på rätt ställe. Men nu kan jag ha allt sånt i en liten ficka på magen, mindre spring=mer sy-tid :)

Ikväll ska jag laga älgfilé med haricot verts till mig, och potatis till älskade karln.
Det börjar märkas i kläderna nu att jag börjat med LCHF igen! ...även fast jag fuskade lite i början av veckan... men jag är ju bara människa, and for gods sake, vill magen ha en semla, ja då får den väl det...det är ju faktiskt bara semle-tid en gång om året! Men till mitt försvar vill jag säga att den var hembakt, alltså inga konserveringsmedel eller dynga, det är ju lite plus i kanten. ...sen slank några kanelbullar ner också... men samma sak där...hembakta... Sötsuget var värst i början, men sista dagarna har det gått bättre och bättre.

1 kommentar:

Esmeralda sa...

Haha jaa! Man får fuska ibland ;) Själv har jag lyckats hålla mig från de hela veckan. Mest för att jag vill se hur de funkar om man kör stenhårt..
Blir nog svårare nästa vecka...för man måste ju ta reda på hur mycket man kan fuska utan att de gör något också ;)
Ikväll blir de lövbiff med kryddsmör och blomkålsgratäng ;) Kram gumman!