söndag, september 28, 2008

Bebisar i mängder.

De flesta av mina väninnor är på det stora hela antingen gravida/nyss fått barn/rutinerade morsor.

Själv går jag tom, det är vad man säger om kvigor som aldrig verkar bli på tjocken. De går tomma.
När de gått tomma för många gånger så skickas de till slakt.

Tur jag inte är ko.

Ibland blir det påfrestande, det finns vissa av ovan nämnda väninnor som aldrig slutar tjata om när jag också ska skaffa barn.
-Vi försöker, men det går inte fortare för att du tjatar och ständigt påminner mig om att det inte går så bra.

Andra är så uppe i sin egen lycka över att vara gravida, det missunnar jag er absolut inte!
Men det vore ganska snällt om vi kunde prata om nåt annat än att ni ligger och gosar med magen varje kväll och lyssnar på hjärtljud/ser små fötter på ultraljudet/shoppar pyttesmå bebiskläder.
-Det skulle underlätta, och ärligt, jag skulle slippa ful-grina tills snoret rinner så fort vi slutat prata i telefon.

Det finns ju de underbara också, de som säger:
-Du, kan vi inte prata om något helt annat? Jag är gravid/morsa 24 timmar om dygnet, jag dör inte av att konversera vanligt skvaller med en icke-morsa i 15 minuter, jag hinner liksom vara morsa de resterande 23 timmarna och 45 minuterna.

Jag är inte så bitter som jag låter, tro mig. En vacker dag kommer jag också gå där med stormagen i vädret och förmodligen svära tungan svart över diverse kroppsliga åkommor.
Men just nu känns det som att det är alldeles för långt kvar tills dess...

Det var allt för tillfället, för nu ska jag sätta mig i soffan och dricka kaffe och sticka!

Tillägg: JAG HAR JÄVULSK ABSTINENS OCH NIKOTINPLÅSTREN HJÄLPER INTE ALLS JUST NU. SKJUT MIG.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Åh vad jag känner igen det där. Min prins vill inte ha några barn innan vi gifter oss, och det gör vi inte förrän om ett år. Jag vill ju inget hellre än att ha en EGEN

Esmeralda sa...

Tack för kommentaren gumman..:) Förstår dig så väl och de skulle kännas tungt även om du inte försökte sluta röka...du är så duktig....!! kämpa på!!

~●Helena Pettersson●~ sa...

Oj oj, ajaj.. Håller tummarna för dig...
Tror det är lättare att bli gravid när man inte tänker så mycket på det, men det är ju inte så lätt då om andra är på dig och tjatar.. Hört flera st som försökt och försökt, sen när de bara skitit i att försöka så vips var de gravida.
Jag har inga barn och jag är flera år äldre än dig.. Fast jag har ju inte velat bli gravid heller. Som det känns just nu så skulle jag inte orka, orkar ju knappt med mig själv på grund av min sjukdom.
Det är ju iaf väldigt bra om du klarar sluta röka när du försöker bli gravid.

Annika sa...

Hej lilla Gumman!!

Jag vill bara skicka en *KRAM* till dig!! Stå på dig!!! Allt har sin tid och just nu har du en mindre bra tid...men förmodligen har det redan gått över nu...

KRAM KRAM
Annika