tisdag, september 23, 2008

Sluta-röka-tröjan!


En bra början iallafall, har stickat så armarna värker! Har dessutom börjat på en halsduk att pilla med när jag lessnar på tröjan en stund.
Tack alla snälla för allt stöd, det värmer och motiverar ännu mer!!

Just nu sitter jag här med världens förkylning, började känna av det igårkväll, och idag har det brutit ut på allvar. Fast det positiva är ju att röksuget är puts väck, röka när man har hosta o täppt näsa är ju äckligt!

Positiva sluta-röka-listan idag:
  • Mina kläder kommer inte lukta askkopp längre
  • Kommer så småningom få bättre hy i ansiktet
  • Jag kommer orka mer, och inte bli andfådd så fort jag anstränger mig
  • Jag kan känna lukter! Tänk att höst kan lukta så gott!!!!
Funderar om jag, trots min förkylning, måste gå ut o knäppa lite kort denna vackra höst-dag och ta vara på solen lite. ...men eva, ingen svampplockning för mig tyvärr... jag ser ju knappt skillnad på en flugsvamp och en sopp.. eller ja nu överdrev jag kanske liite... Men ärligt talat, den enda svamp jag äter och tycker om är champinjoner, och de köper jag på affärn! *flinar*
...men kanske plocka lite lingon och inviga min nya bärplockare!

2 kommentarer:

TruckerElin sa...

Oj! Redan så långt på väg. Fint!

Esmeralda sa...

Haha...hösten luktar ju sprit..:D
All frukt som jäser...huga.:D
Jisses vad långt du kommit på stickningen!! Du måste ha jobbat på bra..;)
Jag hoppas de går lika smidigt för dig som de gjorde med mig gällande rökningen. Du är jätteduktig!
Sen så kom jag på en sak till som är positiv med att sluta...
Du kan ju fundera på vad de är för en sak..;)