söndag, september 21, 2008

BlingBling-babyhat


Gjorde en sånhär i mindre format till en kompis barn förra vintern, den blev så populär att nu när lilla E växt ur den gamla ville E's mamma att hon skulle få en ny, så jag gjorde en igårkväll, den är gjord i Natur Uld och det gick bra precis ett nystan till en storlek 9-18 mån, rundsticka o strumpstickor nr 5. Sen broderade jag dit E'et med pärlor.

Inne på dag nummer 2 med nikotinplåster nu. INTE ROLIGT ATT SLUTA RÖKA. Hälsosamt att sluta, men fruktansvärt. Blä. Usch. Fy. Visst tar plåstret bort mkt av suget, men långt ifrån allt.
Ne nu ska jag sticka vidare, haha. Kram på er!

1 kommentar:

Annika sa...

Hej Lillan!

Jag MÅSTE berömma dig för ditt mod och TÅLAMOD att sluta röka! Jag vet vad jag talar om - slutade röka 17 januari år 2000 och va då 30 år och hade rökt i 16 år (minst!) Men en väninna till mig, exakt 10 år äldre, alltså 40 år vid tiden - blev sjuk, och blev aldrig riktigt bra. Läkarna gav kur efter kur med antibiotika och inget hjälpte. Till slut orkade hon inte gå upp för den lilla halvtrappa knappt, upp till lgh och åkte in för en större undersökning! Lungröntgen visade att lungorna va i samma goda skick, som när hon röntgat sist - dvs när hon va 17 år! MEN sist av allt gjorde man en spirometri - dvs mäter lungkapasiteten och den visade sig vara kraftigt nedsatt, endast 50% funktion!!! Hon hade alltså fått sin dom - KOL! Hon berättade för mig den 16 januari 2000 och jag jobbade natt då och läste i läkarböcker på natten och samma dag SLUTADE JAG RÖKA!! Jag kan säga ärligt, att jag aldrig haft en tanke på sluta innan - inte varit motiverad eller ens velat. Men nu tvärt slutade jag och jag höll det! Tyvärr stoppade jag in en prilla istället och har nu det begäret att slåss med....men men! Alla har vi våra laster och jag är glad att jag slipper den plågan som hon uthärdar varje dag, minut, sekund... Får knappt luft ibland och spyr nästan av allt slem som kommer....

Tänk på det nästa gång du blir röksugen - det hjälper garanterat! Det gjorde det för mig iaf!

Kämpa på! Kram Annika