torsdag, september 11, 2008

Hurra =D

Vattnet är tillbaka, Hallelujah! Jag gjorde en liten segerdans lite tidigare imorse när jag kunde starta tvättmaskinen för första gången på en vecka, ska upp och hänga det nu och sen ska jag ta itu med disken som vuxit till ett berg. Prisa gud för köks-rengörings-spray från Ajax, när vi inte haft vatten har jag kunnat spruta på det på tallrikarna och torka av dom med hushållspapper, så jag slipper iallafall intorkade matrester.

Ok, nu tror jag det blev väldigt mkt hemmafru-varning på det här inlägget...haha

Ska sticka ner till sambons faster sen och fara o hjälpa henne bära jordsäckar. Måste bara berätta att hon är världens fräsigaste tant, eller tant är fel att kalla henne, för hon är fantastisk! Hon har ett ben som inte funkar, så hon sitter mest i rullstol eller så hoppar hon fram på ett ben och med en krycka. Men hon gör det mesta ändå! Hon har en motorsåg, fast med ett långt handtag, förmodligen är det en sån man använder för att såga ner kvistar som sitter högt upp. Den använder hon och röjer på gården, sittande i sin rullstol! Hon sitter i rullstolen och kör grästrimmer också för den delen! Eller så hasar hon sig runt på knä och släpar jordsäckar och rensar ogräs, hon släpar in ved och hon grejar på.
Visst ber hon om hjälp ibland, men finns ingen till hands så grejar hon ändå det mesta själv.
Hon är den mest inspirerande människa jag träffat, och troligtvis den tjurigaste(släkt med sambon haha), en rejäl gammeldags bondkvinna.
Jag älskar att vara i hennes närhet för jag lär mig så mkt om massor av saker, massa goda kak o bullrecept (som jag nästan aldrig kommer mig för att baka..), sylta o safta, gamla knep o huskurer, det är underbart :)

1 kommentar:

~●Helena Pettersson●~ sa...

Sånna människor inspirerar.. :)